loading...
مجله تکنولوژی 21
مریم بازدید : 63 یکشنبه 26 مرداد 1399 نظرات (0)

یک کوه بدون آینه:

سونی یک دهه پیش مونتاژ بدون آینه خود را به همراه اولین دوربین های سری NEX خود معرفی کرد. در بازار با کشش های زیادی روبرو شده است ، با ورودی های کامل فریم و اخیر که از دوربین های مشابه از stalwarts صنعت Canon و Nikon در فروش استفاده می کند.

سونی فریب خود را به دست آورد. a7 III با بالاترین کیفیت مدل فریم در اکثر کاربران است و مدلهای تخصصی را ارائه می دهد: a7R IV برای ضبط با وضوح بالا ، a9 II برای عکسبرداری با سرعت بالا ، بدون خاموشی و a7S II برای فیلم و عکاسی با حداقل نور. آنها به تعدادی مدل APS-C با هدف کلی متصل می شوند ، از a6100 اولیه تا حق بیمه a6600.

این سیستم دارای جذابیت گسترده ای است و مدلهای سطح ورودی برای دسترسی به شما به عنوان یک هنرمند تجسمی و گزینه های پیشرفته تر برای پاسخگویی به نیازهای متخصصان خواستار ، جذابیت گسترده ای دارند.

چرا یک لنز جدید دریافت می کنید؟

با فرض اینکه حداقل یک لنز برای آن دارید ، دوربین شما قادر به عکس گرفتن است. اما دلایلی برای خرید یک مورد جدید وجود دارد. اساسی ترین این است که دیدگاه خود را تغییر دهید. لنزهای ماوراء گسترده ای جهان را به خود جلب می کنند ، و ماکرو نوری می تواند با بهترین جزئیات حرکت کند.

انتخاب نوع لنزهایی که می خواهید بخرید باید اولین قدم شما باشد - ما تفاوت های بین ماکرو ، تله فوتو ، زاویه دید عریض و سایر لنزها را کمی با هم تقسیم می کنیم. اما مواردی وجود دارد که می توانید در مورد هر لنز خریداری شده از آنها سؤال کنید. 

اصول اولیه وجود دارد ، مانند خرید لنزهایی که با دوربین شما کار می کنند ، زیرا سیستم ها معمولاً با یکدیگر سازگار نیستند. همچنین مواردی مانند اطمینان از دریافت یک مورد که پوشش مناسب را برای دوربین شما فراهم می کند. همیشه می توانید از یک لنز تمام فریم در یک مدل سنسور APS-C استفاده کنید ، اما اگر به روش دیگری بروید ، محدودیت های زیادی خواهید داشت.

فوکوس خودکار دیگری است. سونی هیچ لنز فوکوس دستی را نمی فروشد ، اما دیگران این کار را انجام می دهند. اشخاص ثالثی مانند Venus و Voigtlander فقط شیشه های فوکوس دستی را به فروش می رسانند ، اما سایرین مانند Samyang ، Rokinon و Zeiss دارای خط فوکوس خودکار و خط دستی هستند.

بسته به دوربین شما ممکن است تثبیت نوری مهم باشد. سونی لنزهای تثبیت شده را با نام OSS به نام خود تعیین می کند. اما اکثر مدل های دوربین کاملاً فریم ، تثبیت کننده بدن (IBIS) را ارائه می دهند ، و برخی از دوربین های APS-C نیز این کار را انجام می دهند. اگر دوربین شما دارای IBIS است ، جستجوی لنز تثبیت شده اهمیت چندانی ندارد ، اما باید در هنگام خرید لنز تله فوتو از ویژگی های آن استفاده کنید.

فاصله کانونی و دیافراگم تعداد مهمی هستند که باید به آن توجه کنیم. اعداد "mm" پایین تر بدان معنی است که یک لنز از زاویه دید وسیع تری برخوردار است و هرچه عدد f-stop کوچکتر باشد ، لنز بیشتری می تواند ضبط کند. لنزهای Prime اغلب به f / 1.4 یا f / 2 باز می شوند و در صورت استفاده از آنها در آن تنظیمات ، می توانید تصاویر را با پس زمینه های تاری ضبط کنید.

شناسایی لنزها:

اگر تازه کار باشید باید در انتخاب لنزها کمی دقت کنید. سونی هنوز هم برخی از سیستم های SL-A-Mount-قطع شده را قطع کرده است. سالها از زمان انتشار دوربین جدید یا لنزهای A-Mount می گذرد ، و ما آن را برای عکاسانی که تازه شروع می کنند توصیه نمی کنیم.

این سیستم بدون آینه است که از مانتوی E استفاده می کند و می خواهید به آن نگاه کنید و می خواهید از لنزهایی که با دوربین شما کار می کنند اطمینان حاصل کنید. اگر در حال حاضر صاحب برخی از لنزها باشید ، می توانید لنزهای A-Mount را سازگار کنید ، اما ما امروز سرمایه گذاری روی آنها را توصیه نمی کنیم options گزینه های E-Mount عملکرد بهتری دارند ، به طور کلی.

سیستم نامگذاری سونی بسیار سرراست است. اگر لنز E نامیده شود ، با دوربین های بدون آینه خود کار می کند و ناحیه حسگر APS-C را پوشش می دهد. هنوز هم می توانید از این لنزها با دوربین های فول فریم با وضوح کاهش استفاده کنید ، اما اگر مدلی با فریم کامل دارید ، به طور کلی لنزهای کامل فریم را می خواهید.

خط فول فریم به عنوان FE تعیین می شود. این لنزها یک دایره تصویر را به اندازه کافی بزرگ طراحی می کنند تا یک سنسور تصویر 24 در 36 میلی متر را بپوشانند ، و برخی از سطح گرد و غبار و محافظت در برابر پاشیدن را از بین لنزهای E ارائه دهند. اگر شما صاحب یک مدل APS-C با محافظ مشابه هستید ، ممکن است بخواهید یک لنز FE یا دو را در کیف خود برای استفاده در هوای نرم نگه دارید.

اگرچه ممکن است به برخی سردرگمی ها منجر شود ، برای داشتن دو اندازه سنسور برای به اشتراک گذاشتن همان لنز یک فایده عملی وجود دارد. این یک مسیر ارتقا جذاب تر را برای صاحبان APS-C ارائه می دهد که می توانند یک ارتقاء کامل فریم را ارائه دهند. همچنین برای عکاسانی که دارای چندین بدن با اندازه حسگرهای مختلف هستند علاوه بر این ، نیازی به خرید دو مجموعه کامل لنز نیست.

اشخاص ثالث همچنین لنزهایی را برای سیستم سونی به فروش می رسانند. سیگما برای لنزهای APS-C از DC استفاده می کند و برای مدل های فول فریم از DG استفاده می کند. زایس گزینه های Touit را برای APS-C و خطوط Batis و Loxia برای تمام فریم انتخاب می کند. تا به امروز ، Tamron تنها لنزهایی را برای سیستم فول فریم تولید کرده است.

برخی از اشخاص ثالث در مورد لنزهای نامگذاری سختگیرانه نیستند ، بنابراین فقط مراقب باشید که بررسی کنید و مطمئن شوید که برای اندازه سنسور خود لنز مناسب را خریداری می کنید. لنزهای فوکوس خودکار از Rokinon (همچنین در زیر پرچم Samyang فروخته می شوند) همه دارای قاب کامل هستند ، اما این شرکت همچنین شیشه فوکوس دستی را با پوشش APS-C فقط می فروشد. همین مسئله در مورد ونوس لاووا نیز صادق است.

تطبیق لنزها:

تطبیق لنزها به سیستم سونی نیز گزینه ای است. اگر از فوکوس خودکار خوشحال هستید ، می توانید هر لنز پرنعمت را تقریباً سوار کنید ، با فرض اینکه شخصی آداپتور مناسب را به بازار آورده است. ما در هنگام راه اندازی مجموعه ای از لنزهای Leica و Pentax دستی با A7 اصلی عقب آن را تجربه کردیم ، اما تجربه امروز تقریباً مشابه است ، هرچند به لطف EVF های بهتر و تثبیت در بدن بهبود یافته است.

هنگامی که صحبت از تطبیق با فوکوس خودکار می شود ، لنزهای Canon EF SLR محبوب ترین گزینه ها هستند. می توانید آداپتورهایی را از Fotodiox ، Metabones یا Sigma بدست آورید که این امر باعث می شود انتقال از سیستم Canon به سیستم سونی کمی لذت بخش تر شود. عملکرد می تواند به خطر بیفتد definitely هنگام افزایش اهمیت فوکوس باید حتما از لنزهای بومی استفاده کنید.

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 19
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 4
  • بازدید امروز : 45
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 50
  • بازدید ماه : 130
  • بازدید سال : 848
  • بازدید کلی : 2,325